vrijdag 15 juni 2007

'Ben ik waar jij bent' - solo-exposition

Van 10 augustus tot 31 oktober 2006 een solo-expositie in Fort Rammekens te Zeeland.
Als thema koos ik het lange wachten van vrouwen van zeelieden en vissers door de euwen heen en langs de kust van Europa. Hoe overleef je drie jaar wachten? Wat doe je omjezelf te troosten?


'Waar ben je'

'Ben ik waar jij bent?'

In de PZC van woensdag 30 augustus 2006 schrijft Rolf Bosboom:
'Irene Weug maakt het de bezoeker van Fort Rammekens niet makkelijk. Haar installatie Ben ik waar jij bent ?, vanaf deze week te zien, roept in eerste instantie vooral vragen op.'
In deze installatie heb ik o.a. 667 handdoekobjecten, drie tenten, een bed, geurflesjes, Bernadettebeeldje, tegeltjes, nagellak, speeldoosje, kostuums en dekens verwerkt.
Ingrid Slangen speelde klarinet bij de opening: een werk van Olivier Messiaen.

Geen opmerkingen: